המדריך למתאזרח העצמאי בגרמניה

אזרחות גרמנית · דרכון גרמני

סבתא או סבא הגיעו מגרמניה? גיליתם שאתם זכאים לאזרחות גרמנית, ורוצים לעשות זאת בעצמכם, בלי ליווי מקצועי? הרבה עבודה, הרבה ניירת, הרבה פרטים שצריך לנהל, אבל אפשרי!

תהליך ההתאזרחות הגרמני לא מחייב ייצוג של עורך דין. התהליך פתוח לכולם, וניתן לעבור אותו גם לבד, ללא ליווי מקצועי. התהליך הגרמני יחסית נגיש ופשוט ביחס למדינות אחרות.

שלבי התהליך:

 

  1. השלב הראשון הוא הוכחת הזכאות לאזרחות הגרמנית ומציאת המסמכים ההיסטוריים מגרמניה. אם יש לכם את המסמכים המקוריים – מעולה. אם לא, ניתן לפנות לארכיונים בעיר ממנה הגיעה המשפחה. אם תרצו, אנחנו מספקים שירות של איתור מסמכים, מוזמנים לפנות אלינו כאן ולקבל הצעת מחיר.
     
  2. אפשר לפנות אל שגרירות גרמניה כדי לפתוח תיק בשגרירות. זה העמוד הרלוונטי באתר השגרירות שבו אפשר להתחיל: https://tel-aviv.diplo.de/il-he/service/-/2515408. אפשר לחלופין לפנות לרשות הרלוונטית שמטפלת בזה בגרמניה: לרשות הרלוונטית בגרמניה – Bundesverwaltungsamt שנקראת בקיצור BVA.

  3. אחרי מציאת המסמכים ההיסטוריים, אתם צריכים לאסוף מסמכים ישראליים מכל בני המשפחה שמעוניינים לעבור את תהליך ההתאזרחות, ומכל השרשרת המשפחתית עד לאבות המשפחה שהגיעו מגרמניה. זה כולל תעודות לידה דו-לשוניות מישראל, תעודות נישואין, תעודות שינוי שם ועוד. את הרשימה המלאה תוכלו למצוא כאן. שימו לב, זו רשימה כללית שלא מותאמת לכם דווקא ולעתים נדרשים עוד מסמכים.

  4. כל המסמכים בידכם? מצוין, הגיע שלב מילוי הבקשות. הורידו את הטפסים שהשגרירות שלחה לכם ומלאו אותם במחשב. מלאו אותם בדקדקנות עבור כל בן משפחה שמבקש להתאזרח. חשוב מאוד לשים לב לאיות השמות המדויק, לתאריכים ולסעיפים השונים. לכל סעיף יכולה להיות משמעות ולכן צריך להתרכז ולענות נכון ומלא. 

  5. אחרי שמלאתם את הטפסים ואז עברתם עליהם שוב כדי לבדוק שאין בהם טעויות, אפשר לשלוח אותם ביחד עם כל המסמכים המקוריים, לרשויות הגרמניות. המסמכים ההיסטוריים צריכים להיות אצל המבקש המבוגר ביותר. לאחר מכן, צמוד לבקשה של כל מבקש המסמכים שלו עצמו. אפשר לשלוח לשגרירות או ישירות לרשות הרלוונטית בגרמניה – Bundesverwaltungsamt שנקרא בקיצור BVA. 

הכתובת שלהם למשלוח דואר:

Bundesverwaltungsamt (Haus II)

Standort Köln

Eupener Str. 125

50933 Köln

Germany

     6. כמה חודשים אחרי שליחת החומר אמור להתקבל אישור מה-BVA על קליטת הבקשה. לאחר מכן תתחיל תקופת המתנה ארוכה שיכולה לארוך גם שנתיים עד שהפקיד או הפקידה יגיעו לפתוח את הבקשה ולבדוק אותה. הם יכולים להיות בקשר במייל (ודאו שהמייל תקין ופעיל) או בדואר רגיל לכתובת שרשמתם. 

שימו לב! על אף שמדובר בתהליך נגיש יחסית למדינות אחרות, עדיין מדובר במאמץ גדול להתמודדות עם הבירוקרטיה הנדרשת. זה דורש הבנה היסטורית, לא מעט טפסים והרבה מידע וסדר. לשם כך אנחנו קיימים – כדי להנגיש, להקל, לייעל וללוות את התהליך בצורה מקצועית. אם אתם מעוניינים לבצע את התהליך לבדכם אבל חפצים רק בייעוץ של שעה או שעתיים, זה ממש אפשרי. פנו אלינו לפרטים נוספים

מה הלקוחות מספרים?

תקשיבו להם

דברו איתנו

יצירת קשר

Whatsapp וטלפון

בדוא״ל - משרד

כתובת

דרור 46, פרדס חנה-כרכור 3702546

× איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן