מה שלבי התהליך?

שלושה שלבים מרכזיים

תהליך ההתאזרחות הגרמני לוקח לרוב כמה שנים. הכנת הבקשה אורכת כחצי שנה עד שנה, תלוי בהרבה מאד משתנים ובראשם זמינות המסמכים ההיסטוריים והמשפחתיים. לאחר הגשת הבקשה ישנה המתנה ארוכה של כשנתיים עד לקבלת תגובה או אישור, במהלכן לא ניתן לקבל חיווי על מצב הבקשה. למעשה, בתקופת ההמתנה אין שינוי סטטוס אלא רק המתנה לכך שהפקידים יגיעו לשלב הרלוונטי. 

אבל התהליך לא מתחיל עם הגשת בקשה, אלא הרבה קודם לכן – בבדיקת הזכאות, מחקר היסטורי-גיניאולוגי, איסוף מסמכים, איסוף מידע רב על ההיסטוריה המשפחתית ומידע אישי על המבקשים, מילוי טפסי הבקשה בגרמנית ואז – הגשת הבקשה. 

שלבי התהליך

מה השלב הראשון?

השלב הראשון הוא איתור המסמכים ההיסטוריים. או במילים אחרות: צריך לבדוק שאתם בכלל זכאים לאזרחות, לפני שמתחילים בהכנת הבקשות. לצורך כך נחפש את "טביעות האצבע" ההיסטוריות של בני המשפחה ב-150 השנה האחרונות, ובעיקר בני המשפחה שחיו בגרמניה לפני מלחמת העולם השנייה. האיתור הזה יכול להתבצע באופן מקוון וגם לאחר מכן בפניה לארכיונים בגרמניה ומדינות אחרות בעולם ויכול לארוך בין כמה שעות לכמה חודשים עד שתהיה תמונה ברורה. שימו לב: אנחנו נתקדם לעבודה מלאה אך ורק עם משפחות שזכאיות לאזרחות גרמנית. שלב זה תקף לכל בני המשפחה יחד.

הרשויות בגרמניה הקלו לאחרונה על הרכישה מחדש של האזרחות הגרמנית לצאצאי שורדי השואה

ומה אחר כך?

המשך התהליך

השלב השני שלב איסוף המידע על כל בני המשפחה, והוא מהווה את עיקר העבודה. בשלב זה נבקש מכם הרבה מאד מידע על המבקשים ועל כל השרשרת המשפחתית עד הילדים. לפי מידע זה נדע איזה מסמכים מודרניים נחוץ כעת להגיש, ומה צריך לרשום בבקשות לאזרחות גרמנית. את כל המידע הזה "נשפוך" אל טיוטות הבקשות לאזרחות גרמנית.
 

השלב השלישי והאחרון הוא איסוף של כל המסמכים המשפחתיים, הטפסים החתומים, וגם שליחה לתרגום של מסמכים בעברית או שפות אחרות (מסמכים באנגלית אין צורך לתרגם, אבל מסמך בכל שפה אחרת חייב להיות מתורגם לגרמנית בלבד). את כל החומר נגיש ישירות בגרמניה לרשות הרלוונטית, ה-BVA, ואז תתחיל תקופת המתנה ארוכה לתשובה משם שיכולה לארוך שנתיים.

דברו איתנו

יצירת קשר

Whatsapp וטלפון

בדוא״ל

כתובת

דרור 46, פרדס חנה-כרכור 3702546

× איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן